Pages Navigation Menu

Ćwiczenia i dieta

Sponsorowanie zawodów sportowych jako skuteczna metoda promocji

Sponsorowanie zawodów sportowych jako skuteczna metoda promocji

Prowadząc firmę szuka się różnych kanałów za pośrednictwem których można wypromować swoją działalność. Chodzi przede wszystkim o to, aby marka budziła pozytywne skojarzenia, co skłania konsumentów do skorzystania z jej oferty. Jednym ze sposobów jest zaangażowanie w akcje charytatywne i eventy. Doskonałą formą promocji jest także sport, a dokładnie sponsorowanie zawodów sportowych, gdzie można reklamować się choćby za pośrednictwem gadżetów, takich jak woda mineralna z logo.

W jaki sport zainwestować? – skuteczna promocja marki

Oczywiście zanim zabierzemy się za sponsoring musimy zastanowić się nad dyscypliną, którą chce się promować. Można tu kierować się np. zasadą fair play i podkreślać, że taka sama idea przyświeca firmie, która nigdy nie stosuje czarnego PR-u, aby osiągnąć większe zyski. Wtedy na banerach przy organizacji np. meczu piłkarskiego może pojawić się nazwa firmy i hasło: „Zawsze gramy fair” albo „Współzawodnictwo na czystych zasadach”. Takie hasła mogą pojawić się również na gadżetach reklamowych takich jak: przypinki rozdawane kibicom, koszulki, czy też woda reklamowa. Piłka nożna to niewątpliwie najbardziej medialny sport, jednak może się okazać, że inny lepiej reprezentuje filozofię firmy. Może być związany z jej logo i reklamą. Świetnym przykładem jest tutaj Red Bull, który wykorzystał swoje hasło reklamowe jako pokonywanie barier i wiarę we własne siły i dlatego zdecydował się na sponsorowanie sportów ekstremalnych.

Sponsorowanie maratonów pomoże ugruntować pozycję na rynku

Sponsorowanie zawodów sportowych jako skuteczna metoda promocjiOrganizowane specjalne wydarzenia sportowe, które organizowane są dla upamiętnienia różnych wydarzeń, są doskonałą okazją do wypromowania marki. Często taką formę przybierają maratony, organizowane np. jako manifest pokoju po tragicznych wydarzeniach, np. atakach terrorystycznych albo zaapelowanie o pomoc dla chorych na choroby przewlekłe, jak nowotwory, czy stwardnienie zanikowe boczne. Firma może pokazać, że wpiera szczytny cel, co budzi szacunek i jest pamiętane zarówno przez klientów, jak i kontrahentów. Ponieważ istotę stanowi tu szczególne wydarzenie czy cel, aby go nie przesłonić warto dopasować do niego hasło reklamowe i wpleść logo w rozdawane biegaczom gadżety reklamowe, a więc czapeczki, koszulki, przypinki, a także wodę reklamową.

Budowanie prestiżu w oczach klientów, czyli promocja B2C

Angażowanie się w sponsoring sportowy może mieć charakter incydentalny, albo stały. Ta druga opcja jest korzystna zarówno dla firm, które mają już ugruntowaną pozycję na rynku i chcą budować elitarność swojej marki, jak i dla tych, którzy dopiero wkraczają na rynek i chcą wyraźnie od samego początku zaznaczyć na nim swoją pozycję i zostać zauważonymi. Wybór popularnej dyscypliny jest tutaj koniecznością, chyba, że kieruje się swoją ofertę do określonej grupy docelowej. Ważne jest, aby dana drużyna osiągała dobre wyniki, gdyż wtedy automatycznie sponsor również kojarzony jest z sukcesem, jednak czasem istotniejsze i bardziej doceniane jest sponsorowanie tych dyscyplin i zawodników, którzy mają „bardziej pod górkę” i znajdują się przejściowo w trudnym momencie. Czasem drużyna posiada nazwę z członem zawierającym nazwę sponsora. Wtedy istotne jest tym bardziej, by o drużynie mówiło się dobrze, obojętnie w jakim kontekście. Często sponsor reklamuje się również na gadżetach dla fanów. Z kolei w czasie meczów można bezpłatnie oferować wodę mineralną z logo, co w czasie intensywnego zagrzewania drużyny do walki będzie odbierane z wdzięcznością, a pozytywne wrażenie zostanie zakodowane w umysłach kibiców. Działanie podprogowe, czyli na podświadomość najlepiej działa w kwestii skutecznego marketingu.

Sponsoring sportowy oddziałuje również na kontakty B2B

Sponsorowanie zawodów sportowych jako skuteczna metoda promocjiFirma, która jest medialna i kojarzona z lubianą drużyną czy sportowcem jest dobrym partnerem biznesowym. Dlatego sponsoring sportowy jest także doskonałą okazją do zaprezentowania się potencjalnym kontrahentom. Woda reklamowa może być obecna nie tylko na meczach, ale również pomeczowych konferencjach prasowych, czy podczas wywiadów telewizyjnych. Czasem taka promocja może być skuteczniejsza niż wielokrotnie wyświetlany spot reklamowy, czy przesyłane drogą elektroniczną broszury informacyjne, które bywa, że od razu trafiają do spamu.

Sponsorowanie sportu może opłacać się każdej firmie, pod warunkiem, że na starcie dysponuje odpowiednim budżetem, który nie powoduje zachwiania płynności i nie jest traktowany jako metoda ostatniej szansy. Ważne jest przygotowanie celowanej kampanii, która będzie spójna i poważnie traktowana przez kontrahentów, a jednocześnie będzie budzić zainteresowanie klientów.

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *